Salam
Ok seperti yang dijanjikan, saya teros kan je la ye. Mahap semalam tak sempat saya nak sambung, petang-petang tu ada pulak urgent job. Pagi ni saya settlekan dulu. Biru-biru ler mata korang pagi ni. Petang kang nak bawak Hadif terapi. Ok mari kite....

Lencun peluh budak nih hihi
Alhamdulillah pada hari majlis berlangsung, cuaca sangat bekerjasama. Cerah dan panas. Terserlah kaler biru baju-baju kami. Tema ni dipilih atas persetujuan semua. Pengantin apa kesah. Dia sediakan diri jek haha. Baju ditempah khas dari kelantan. kemain kan! Lelaki kemeja, pompuan bagi kain ela, ikut suke nak buat baju cemana pon. Saya pilih jubah je la, senang nak lelari. Sebab dah berhajat cenggitu memang tu je la keja sepanjang ari. 


Dari pagi saya dah kehulu kehilir, tak menang tangan. Baru nak bersiap, ade je yang manggil, nak itu la ini la. Sudahnya bersiap lambat. Member ofis dah sampai, saya tak mandi lagik ahahaha. Lepas sesiap jumpe derang, terus tegur kata saya nampak wangi. Konghasam! hahaha.


Ni ler tetamu saya yang pertama sampai tu. Adik-adik manis, terima kasih datang! Majlis dimulakan dengan acara berzanji dari grup makcik saya, orang-orang taman ni jugak. Mendayu-dayu dengar dari rumah. Tetamu mula datang dari jam sebelas lagi. Tapi sebab dah pakai katerer takde le penat nau nak serve kan. Menu tambahan dari kami, cousin saya handle.
     



Antara menu of the day adalah nasik beriyani bersama lauk-lauknya la. Kuih muih, buah potong, laksa dan rojak. Juga ada gerai roti canai dan cendol. Tak jumpe lak gambau mamat yang teba ghuti tu hik hik. Gambar-gambar ni kredit pada cousin saya Fatihah dan Filzah (FIY) merangkap jurukamera majlis. Caterer saya dah tak ingat tapi mereka didatang kan khas dari Batu Pahat. Untuk penebar roti dan cendol pon saya tak tahu uolss. Maaf sangat! Maklum la dah berusia, mana nak ingat semua 😜




Gamba saya sendiri tak banyak, macam yang saya katakan. Ramai nau yang memanggil saya. Dalam ramai-ramai baju biru-biru tu, suke lak derang ngan saya. Apa je tak kena atau nak suh ambil kan pape semua panggil saya. Hongeh acik oiii. Banyak masa saya duk ulang alik ke umah daripada duk kat padang tu. Tapi alhamdulillah untuk tetamu saya, sempat la saya jumpe dan layan. Pada yang lain, mungkin kenalan lama saya yang tinggal setaman, maaf la kalau ada yang saya tak sempat jumpe. Terkilan jugak sebenarnya.








Gembire rasenya semua yang kite rancang, berjalan dengan baik. Alhamdulillah makanan pon mencukupi. Ada lebih-lebih sesikit kami sedekah pada jiran tetangga. Di kesempatan ini, saya ucapkan terima kasih pada semua yang banyak menyumbang kepada kelancaran majlis. Tak kire la apa jua sumbangannya.  Andai ada kekurangan maaf dipinta. Tak sabau nak tunggu next event, sape ler yang nak dulukan ni. Tunggu je la...

Barisan sepupu pompuan...
Sekian je la selesai nya posting saya ni. Gambau pon tonggang langgang. Maaf la ye. Asal boleh jek ni hihi. Caption pon takde. Saya pon dah ingat-ingat lupa dah benaunya. Hokay la..saya nak siapkan ABC chart Hadif pulak, nak hantar kat terapist. Patut kena hapdet ari-ari chart tu tapi mama dia kan memang rajin. Petang nak gi terapi, pagi baru buat ahahaha. Ok la. I'll c u when I c u 🙋 😃


Ohh ohh ye..sat sat...kesempatan ni jugak saya nak ucapkan  Selamat hari lahir kat kawan lama saya. Mana dia pegi agak nye, lama tak nampak hihi. Dah lama jugak saya tak tanya kaba berita dia. Semoga dia sihat di mana jua berada, berbahagia di samping yang tersayang dan sentiasa dalam rahmat Allah. Aminnn. Hepi Besday Cik!! 😊