Fuh..akhirnya tercapai gak hajat nak kluar lunch ngan teacher kat nursery anak aku. Dah agak lama kami buat janji tapi sebab aku terlalu sibuk sangat tu yang bertangguh je. Kebetulan assistant aku dah ade, apa lagi amik kesempatan ler. Teringat aku mase memula teacher bagitau niat nak ajak kluar lunch automatik jek aku leh fikir yang bukan-bukan. Aku ni memang seorang yang cepat think negetive dulu. Apa yang terbayang kat kepala masa tu hanyalah pasal hadif. Matilah aku kalau nanti teacher bagitau tak mo dah hadif duk sane. Apa pilihan yang aku ada nanti. Sape pulak nak jaga die lepas skolah. Buntu aku. Tah kenapa cepat jek aku terasa mesti ade something wrong somewhere(ala-ala mak cik mary cite sindarela lak huhu). Kebetulan 2-3 ari sebelum tu die ada gak cite-cite pasal hadif yang termelepas dalam sluar, pastu ade lak kes hadif ngamuk tibe-tibe pastu tolak-tolak anak orang lain. Aku dah pon mintak maaf bagi pihak hadif sebab aku pon tak tau punca hadif bad mood. Mesti ada yang tak kena la tu. Hadif paling pantang kalau ade kawan-kawan yang dengki die, amik mainan ke, buku otomen die ke. Sebab kalau tak de apa-ape susah die nak mengamuk. Cume aku malas la nak tanya macam-macam mase tu, aku hanya mintak maaf je la. Sebab tak sume orang paham akan anak aku ni. Nanti aku takut ade pulak parent-parent pakat suruh quitkan hadif ke sebab anak aku tak normal. Mana la tau kan. Sampai ke situ aku pikir.
Dua tiga hari gak la malam aku tak leh tido sampai la aku rase stabil sikit dan pembantu aku pon masuk ofis selasa ari tu baru la aku buat keputusan tuk kluar ngan teacher. Mase tu memang aku dah ready zair dan batin dan yang penting aku tak mo nangis kalau betul-betul apa yang aku bayangkan tu berlaku. As a result............
Ceh..aku jek terlalu beremosi hingga menyebabkan aku terpikir yang bukan-bukan. Actually teacher hanya nak merapatkan lagi silaturrahim antara kami. Memang kami rapat sebelum ni tapi tak de kesempatan nak bersantai-santai di luar. Kelakar betul aku ni. Tapi apa yang pasti aku enjoy time tu and we share a lot of story including hadif condition. Die pon start seaching about autism and try to understand how to handle the autism child. And she mention hadif is not as bad as other autism child that she know. Lega....alhamdulillah^_^