Secara tak sengaja malam isnin lalu saya menonton cerita hindustan, memang dahulunya menjadi kegemaran saya. Cerita yang simple tapi menarik. Dua insan ditemukan oleh 'match maker' telah membibitkan rasa cinta. Apa yang buat saya terharu walaupun saya tahu ia sekadar cerita ialah keikhlasan seorang lelaki yang sanggup berkahwin dengan kekasihnya walau pun kekasihnya itu telah mengalami kebakaran yang mengerikan. Sehari sebelum perkahwinan kekasihnya terlibat dalam kebakaran dan kesan dari kebakaran itu telah mencacatkan kecantikan anggota badannya. Saya terfikir adakah lelaki begitu di dunia ini. Saya tahu ada tapi berapa ramai? Walaupun cerita hindustan terkenal dengan kedogenggannya namun cerita ini benar-benar menyentuh hati saya.

Plot
Poonam (Amrita Rao) is an upper middle class girl who lives in the small town of Madhupur. After the demise of her parents, when she was very young, her Chacha (Alok Nath) fulfilled the void of a father in her life. But her Chachi (Seema Biswas) was unable to accept Poonam as her own child as ...
Read the full story

Movie Details
Genre: Family / Drama
Language: Hindi
Running Time : 2 hrs. 39 mins.
Release Status and date: Released on Nov 10, 2006
Website: http://rajshriproductions.com/vivah/index.htm