Sejak malam itu saya fobia setiap kali mendengar deringan telefon, tak sempat melihat pemanggilnya, hati saya sudah berdebar-debar. Risau mendapat khabar yang kurang menyenangkan. Petang rabu mak memberitahu abah telah dipindah ke Unit kawalan rapi (ICU). Tapi mak memberitahu keadaan abah dah tidak seteruk semalam cuma tujuan doktor letakkan dia di ICU adalah untuk memberi lebih pengawasan. Mak seperti biasa minta saya banyak-banyak berdoa kalau perlu mak akan memanggil saya pulang. Saya lega sedikit dan bekerja seperti biasa tetapi tumpuan terhadap kerja tidak sepenuhnya. Kalau boleh saya ingin sentiasa berada di sisi abah tapi saya masih ada tanggungjawap terhadap kerja, suami dan anak-anak disini. Saya hanya mampu memohon Allah berikan kekuatan kepada saya untuk menjalani kehidupan harian. Amin