Abah sakit lagi, adus risau sungguh dibuatnya. Kalau mula-mula dulu doktor sahkan abah ade infection kat paru-paru pastu kurang oksigen pastu tak de pape. Ikut kiraan dah lebih 5 kali abah ditahan kat hospital tu dan tiap-tiap kali tu berbeza-beza sakitnya. Binggung gak dibuatnya, apa yang lebih menghairankan tiap kali dirawat dan ditahan kat wad abah sihat sesihat-sihatnya. Tak perlu langsung bantuan oksigen dan boleh berjalan hingga hampir 2km. Tapi bila balik je rumah datang balik sesak nya, camne lak tu? Heran sungguh saya, mak pon dah putus akal tak tahu nak buat apa lagi. Maka dengan itu mula la episod kami mencuba perubatan tradisional, hah akhirnya jawapan yang kami cari selama ni, abah kena buatan orang. Pulak? Kadang rasa percaya kadang tidak, di usia abah yang kian lanjut sape pulak nak ngenakan die, memang abah bole dikatakan orang kuat jugak la kat kawasan rumah kami tu, dari AJK surau sampai la ke rukun tetangga. Dan dari ramalan-ramalan ustaz tempat abah berubat tu, dia kata ade orang dengki. Astagfirullah masih ade ke orang yang sanggup menganiaya orang di zaman ini. Lama jugak saya memikirkan hal ni, mungkin satu kebetulan sebab abah bukan sentiasa diserang sesak, die jadi kritikal tiap kali mengambil wuduk dan nak bersolat. Heran kan....Binggung saya, antara percaya dan tidak saya masih mengharap agar abah sihat kembali, sekiranya betul la abah dianiaya orang aku mohon agar Allah saja yang membalas perbuatan nya. Aminnn