Assalamualaikum

Hello hai semua...Tetibe muncul pulak yek. Lama juga bertapa hihi. Salam tahun baru juga untuk semua. Semoga tahun baru ini memberi sinar harapan baru buat kita semua. Walaupun kita masih lagi berhadapan dengan pandemik Covid-19 namun kita masih tetap kena teruskan kehidupan. Paling utama jaga la keselamatan diri dan keluarga, SOP jangan diabaikan. Kalau takde keperluan duduk aje la kat umah dendiam. 


First event kami di tahun 2021 ini adalah konvokesyen Syaqir. Macam tak percaya je dia dah nak ke sekolah rendah. Masih nampak kecik molek lagi. Aduhaiii...


Walaupun takde sambutan seperti tahun-tahun sebelum namun kami tetap rase berterima kasih pada teacher-teacher yang mengusahakan sesi pengambaran drive thru ni. Kami datang cuma untuk ambil scroll dan bergambar je. Mujur sempat tengok Syaqir buat persembahan tahun 2019. Merasa la juga Syaqir suasana konsert tadika tu. Bermula dari zaman Alya hingga Afiya memang kami tak pernah miss hadir majlis akhir tahun ni. Tapi itu la, nak buat macam mana kan, hujung-hujung tahun tu ari kes mendadak naik. Paling tidak dulu selepas diisyhtihar PKPP teacher dah ada juga plan untuk konsert tu. Tapi tak ngapa la. Kami terima aje. Apa pon, kami amat berterima kasih pada semua teacher! Ini pon sudah memadai. Adlise ada juga kenangan. 

Sepanjang PKP, PKPB, PKPP & kembali ke PKPB, Syaqir sempat bersekolah selama 3-4 bulan je. Selebihnya online dan mobile. Tak boleh nak harap kan dia excell sangat pon di peringkat ini. Tahu-tahu je la pembelajaran online macam mana kan.  Lagipon perkembagan setiap anak kan berbeza. Syaqir menamatkan pre-edu dari Tadika yang sama juga dengan kakak-kakak dia. Saya bersyukur ditemukan dengan Tadika ini. Alhamdulillah, bagi saya tiada cacat cela nya. Dimana-mana pon pada saya sama je, cume saya selesa anak-anak saya disini sebab dah kenal dengan teacher lama. Senang nak berkomunikasi. Lepas ni takde dah anak tadika 😁. Terima kasih atas segalanya. Semoga Tadika ABC terus maju jaya. 

Himpunan aktiviti tadika dari tahun 2008 - 2020 buat kenangan anak-anak saya. 

Sekian dahulu buat kali ni. Insyaallah akan kembali menulis apabila ada masa. Melihat anak-anak seronok baca cerita mereka dulu-dulu, buat saya rasa ada semangat nak menulis 😊 

Take care semua. Ingat, kini kita la frontliners! Wassalam