About

Tuesday, May 08, 2012

Penghibur hati


Salam
Di kala kepala serabut dan berdenyut, stress, mual, rasa nak muntah ijau. Pejam mata pon bole tebayang kerja. Rasa tak nak balik nak siapkan keja (ok yang ni tipu sangat) hahaha. Aduihai memang gile penat kan. Time ni terapi yang paling saya gemari adalah melihat wajah comel anak-anak saya. Otomatik boleh tenang a.k.a cool :-)

"Sejujurnya ku tak bisa, hidup tanpa ada kamu aku gila" haaa gitu ler umpamanya.


Mengingatkan gelagat ke-4 mereka boleh buat saya tersenyum sendiri. Tambah-tambah dak piya si montel mama. Tiap kali amik dia dari umah bbsitter, dengar dia panggil mama sambil lari terkedek-kedek tu je dah hilang terus kerungsingan saya dengan kerja oppis. Alah! Rindu piya..tetibe padahal baru brapa jam.


Hadif, dengan ayat-ayat spontan dia yang kekadang mama pon tak brapa nak paham.
Contoh: 
Hadif: Mama! cinderella cinderella.
Mama: Mana?
Hadif: Bukan cinderella la tapi snow white.
Mama: ????
Haaa cuba teka apa ke bondonyo tu. Mama pon terpinga-pinga. Kena refer ngan alya ngan aisyah baru paham. Tu cite hagemaru la mama, kak busu tengah berlatih drama hagemaru kacau. Laaaa itu ke? Blur terus mama. Dia memang suke sangat meniru dialog-dialog dari apa yang dia tonton. Kalau tak peka memang blur sesangat.


Alya ngan Aisyah memang sepakat. Kawan rapat dan kawan gadoh. Paling best selalu bergabung bagi teka teki yang memang senang dan tak masuk akal.
Contoh:
1. Banyak-banyak sekolah, sekolah apa yang hebat?
    - Sekolahku hebat
2. Banyak-banyak sungai, sungai apa yang panjang?
    - Sungai long
3. Banyak-banyak buah, buah apa ada tangan?
    - buah tangan
4. Banyak lagi laaa..mama dah tak ingat hahaha

Kelakar dan senang kan. Tapi kekadang saya suke buat-buat tak tahu. Saje bagi derang happy.

Ok itu aje ceritanya..mereka adalah penghibur saya. Sekian.

4 comments:

  1. mereka juga penguat semangat..^_^

    ReplyDelete
  2. #iizza
    sangat setuju..macam 'energy booster'
    :)

    ReplyDelete
  3. kak mimi ... sama le ngan mayang anak myg pun suka bagi teka taki.. tapi sib baik anak2 akak bg teka teki masuk akal.. anak2 mayang bg teka teki .. byk2 emak.. emak sapa paling garang ... tettt jawapan dia umi le sape lagi... hangin aje bila mendengornyer..

    ReplyDelete
  4. #mayang
    Hahaha
    alalala..comelnye teka teki dierang..
    confirm garang betol umi nih..
    :)

    ReplyDelete