About

Wednesday, February 12, 2014

Lasagna Pulak

Salam semua...dah ari rabu ek! Haii... betapa cepat masa berlalu. Panas kemain sekarang kan. Ekon pon kadang cam tak rase. Bangi dah dekat 3 minggu lebih kot tak ujan..tempat korang? 

Chep cilik beraksi...

Entri memasak lagi?? Ecehh..tetibe jek musim entri masak-masak kann. Terasa cam mak-mak sangat dah la nih. Baru la saya ada feel-feel anak gamai. Padahal memang gamai pon, cume tak perasan hihi. Ye le besa nengok kengkawan yang anak gamai gajin masak. Walaupun saya belum la kategori gajin benau kikiki. Ni, kita saje le memenuhi permintaan anak-anak yang perot asek berlobang manjang. Stok mekanan kat umah tu memang tetiap minggu kena top up. Tak kire le mekanan kering ke basah. Dan tetiap kali soping tu tak sah le tak jejak ratus-ratus. Huiii terasa cam air jek duit nijam, ngeluh sambil kesat peluh kat dahi :P

Pemprosesan lasagna

Ini adalah projek taim besday Alya 30hb Januari lepas, entri dah basi. Lasagna tu pon dah jadik baja dalam tangki pembentungan ekekeke. Di hari kejadian tu papa derang keje jadik tiada le makan-makan luar macam taon-taon sebelumnya. Tunggu le wiken. Nak buat kek cam tak cukup bahan, tu yang teringat lasagna. Kulit instant dia tu memang dah lama beli, nasib tak expired. Lagi sekali Alya Aisyah bertindak sebagai chep kehormat. Mama tukang bagi arahan jek. Dan macam besa resepi tersenang tiru dari CikEpal. Tengkiu le bagi resepi yang senang-senang camgini.

Siap dahh...puas ati dapat makan ^_^

4 comments:

  1. lama tak masak lasagna, akak Farah nak sikit??? *_^

    ReplyDelete
  2. ni masak cincai2 je la kak farah hihi
    kalau nk mai la dtg umah kami :)

    ReplyDelete
  3. Tak pandai buat lasagnia ni. Hu hu hu.

    ReplyDelete
  4. memang puas hati kalau masak sendiri kan...adoi...terliur pulak tgk lasagna tu :)

    ReplyDelete