Salam Jumaat
Alhamdulillah...masih berkesempatan nak tambah-tambah list posting hihi
Ni ape kes ek..Tak de cite sakit ke masuk spital ke hape alih-alih discaj. Haaa..Ni ler nak cite. Dan sebenarnya agak mengherankan jugak la situasinya. Jeng jeng...mistik kah?


Dah dekat setaon gak saya attach ngan ortopedik, Selang dua minggu buat fisio. Ni gara-gara syndrome carpal tunnel. Rasanya penah cite sesikit dulu kan. Entri mana ntah haha...

Lepas setaon ulang alik fisio, consultation doktor, alhamdulillah dah baik. Cume takler 100% tapi banding ngan memula dulu, kire yang tinggal ada la 10%. Doktor pon tak suggest operate. Dia mintak saya continue exercise sendiri, jangan stop. So last 2 week kita pon discaj ler dari orto ngan fisio. Arghh lega kann.

Tapi nak jadi cite, kurang best sikit ler ni..lepas discharge tu dalam seminggu la kot, kebas-kebas tu mai balik. Sepanjang on fisio, pagi-pagi bangun tido takde dah lagi tangan kebas. Lately ni ni mai balik. Grrr..apakah? Aktiviti harian saya masih sama as before. Ke selama ni permainan psikologi buat kite rasa ok. Wahh kemain kan. Takde jawapan...

Apa yang saya buat, layan kan dulu ler kesakitan ini selagi mampu handle kann. Mungkin sebab dah biase so kebas ke tak tangannya, keja tetap keja hihi. Cume akan lambat sikit la keja, asal kebas rest. Taip lelama tak leh, tulis lelama tak leh. Kalau dah kerap sangat, saya pakai ler balik wrist brace tu. Tangan robot haha.


Satu lagi persoalan, mostly yang mengalami syndrome ni adalah mereka yang dibidang accounting. Ye ke? Motip? Tapi dah jumpa 3 orang termasuk saya..hurmmm..

Tolong la pikirkan....itu je cite arini haha...k bai!