About

Wednesday, September 28, 2011

Sekali lagi


Salam~
Korang dah tengok ke cerita tuh? Sekali lagi tu la..

Saya ni bukan la penkritik filem yang bertauliah namun apa yang saya rasakan tentang filen tu mungkin tak sama ngan korang. Saya memang agak kecewa dan terkilan sangat bila tengok cerita tu dan yang paling saya tak puas ati adalah motif cerita tu. Arman (Sam) tu bukan la berpenyakit autistik. Dia lahir sempurna. Pembedahan tumor (kalo tak silap) yang jadikkan dia cacat gitu. Kekadang tak paham mengapa pangarah atau penerbit tak mengambil kira pasal sensitiviti atau paling tidak membuatt sedikit kajian mengenai autistik tu. Ni kes nak kaut untung jek. Malas saya nak komen memang tiada bintang langsung. Kalo sakit otomatik tu kena la kot ngan watak tu. Ishh..macamana orang lain nak tau keadaan seorang autistik yang sebenarnya kalo dah cerita pon main belasah jek. Asal cacat autistik..Tuan producer sila la buat kajian dulu ok. Paling tidak cuba tengok dan contohi cerita korea marathon tu...cerita tu memang betul-betul menggambarkan autistik yang sebenar. Maaf lah saya memang kecewa sekali :((

No comments:

Post a Comment