About

Tuesday, September 09, 2014

Budak Banyak Akal

Salam, cuaca sejuk jek nih. Hujan kat luar tu. Tetiba malas nak sambung keja..opss hihi
Ni kisah anak bujang kecik kite yang sangat menduga tau. Semenjak dua menjak ni, boleh kata tiap-tiap ari nangih tak maw duduk seat dia. Al-fenin la mama dia. Baru duduk situ tak sampai 5 minit, mula la setat enjin dia. Memula pelan, ok mama buat dek jek. Tengok tak dilayan, apalagi naik tros high pitch. Kadang tu jerit sampai nak kluar anak tekak. Dah camgitu sekali jeritnya takkan le mama tak de perasaan nau kan. Hati tisu kate hik hik. Angkat le duk ateh riba. Bahaya sungguh! Tak de pilihan dah. Drive dengan satu tangan aje. Mana nak tukau gear mana nak putau stereng. Haishh...kadang perasan gak orang selisih perati. Tahu bahaya tapi takkan nak biar dia melalak. Lagi tak tenang kite nih. Dah diangkat tu memang terus diam le, kemain berseri muka dia...alahaii anak. Nak kata jauh nurseri ke rumah tak jugak, adalah dalam 10 menet perjalanan. Mujur le tak guna jalan besau pegi balik keja tu, amik shortcut lalu taman perumahan. Nak kena tukau seat ngadap depan kot. Belum beli lagi la, yang kakak apiya punya mama dah bagi orang huhu. Bersabar la dulu...

9 comments:

  1. betullah bahaya.. bawak slow2 tau..
    luth pun x mau duk dalm car seat.. nasib baik de g mana, x ajar sejak kecil. dah besar ni..x maulah.. nak keluar memng x dptlah sorng2 nga dia je..
    hati2 tau.. kakak dia pegang atau main2 dgn dia x bolh ke?


    ReplyDelete
    Replies
    1. 2-3 ari nampak ok sikit tapi jenuh le menga'gah, memacam menan umpan
      alahaii kakak dia tu panggil kejap jek pastu gadoh penat
      :)

      Delete
  2. Dah besar mesti la byk akal

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la cik ana..makin bijak

      Delete
  3. saja nak kacau mama dia drive hehe..mmg panjang akal..

    salam kenal tuan rumah..follow sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenal...
      kalau sesekali mama layam la..ari2 tak bleh la kann..bahaya

      Delete
  4. mcm lieya dulu nie...dayyan dulu suke berpangku bile balik taska...tapi takleh laaa makin besar makin ligat so paksa dokdlm car seat jugak heheheeh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni pon pasal kecik lagi kita boleh la pangku2 gak..nanti2 sama la jugak duk le dendiam kat seat

      Delete
  5. mcm anak2 kita..sume tamau duk kat baby car seat..sume main riba jer..huhu..

    ReplyDelete