Semenjak dua menjak ni aku ketagihan menonton cite korea..bukan semenjak rasenya tapi hobi ni dah makan tahun dah cume pada masa tu aku tak berkesempatan. Maklum la mase tu anak-anak kecik lagi ditambah dengan masalah hadif tu yang tergendala aktiviti aku tu..hehehe la ni anak dah besa dh bole urus diri dan yang penting sejak sekolah ni dieorang dah dilatih tido awal so aku ape lagi hehehe melayan la cite-cite korea yang telah aku pendamkan..banyak jugak la cite-cite yang aku dah tengok...bermula dari winter sonata sebagai pembuka tirai, sambung autumn in my heart, all about eve, hotelier..dan macam-macam lagi la hingga la yang terbaru aku tengok 'Three Dad One Mom'. Cite kalakar tapi syok tuk dilayan. sume tu aku online jek tak mampu aku nak membeli CD ke DVD banyak barang-barang len yang lebih berpekdah aku beli..dh ade yang pree buat pe nak susak ek...
Walaupun aku tau cite korea ni kebanyakkan endingnya akan boring atau ala-ala andaian sendirik tapi aku tengok jugak sebabnya aku pon tak pasti..mungkin sebab jalan cerita kut ke pelakon..hehehe salah satu faktor utama la tu dan satu lagi yang aku peratikan orang-orang korea ni suke sangat nak gi 'study abroad' kalo time frust or cinta tak kesampaian, kelakar tul..yang pelik tu camne lak die leh gi blaja kat ober the sea tu kalo english pon tonggang langgang...ceh macam la english aku power...koman-koman aku pon leh jugak speaking london time diperlukan..tapi orang-orang korea ni yang bestnya dieorang mengutamakan bahasa ibunda mereka yang mana aku rase bagus sesangat tak macam kite orang malaysia ni buat-buat terrer..kalo cakap mesti nak rojak-rojak sket baru la nampak klass gitu..ye ke...alamak cakap orang aku pon kadang pon sama dengan jek dari ape yang aku komen tu..hahaha...dah terbawak-bawak budaya tu..lagi satu yang aku agak kurang berkenan dieorang tu suke sangat pukul-pukul kepala terutama mak bapak or adik beradik...hish paling aku pantang main kepala....Teladan dari cite-cite ade jugak cume anggapla ia sebagai hiburan semata...jangan sampai terbawak-bawak dalam kehidupan kite dah la...yang baik jadikan teladan yang tak baik jadik kan sempadan...