Dah dekat nak raya cani, baru le terasa ada mood nak cite pasal persiapan raya. Walaupun persiapannya bese-bese je. Kan saya ada sedikit problem awal-awal pose tu ari. Jadiknya ia macam efek tros pada mood raya kami. Apapon, Syukur, Alhamdulillah! Nampaknya dah ok sume masaklah. Baru le kami kembali senyum ^_^


Akceli saya tak beria bukan tak seronok ke hape, sebabnya saya dah siap awal-awal lagi. Baju kekanak kan dah beli taim Sogo member sale dulu, termasuk le baju omputeh papa. Baju tradisional awal-awal dah antau kat mak. Untungkan mak pandai jait. Anak dia??? Ya hampunn langsung zero. Takat sembat/kelim baju kat tangan dan jait butang pandai le. Hampeh kan! Baju Melayu papa ngan Hadif pon awal pose lagi dah siap.

Macam saya sendiri, saya tak kisah sangat pasal baju saya banyak. Melampau kan! Saya ni pesen suke beli kain, pastu mak saya pon kalau jenjalan jumpe kain cantek, mesti cal tanya nak ke tak. Saya pon ok je manjang dan saya amat berpuas hati dengan pilihan mak saya. Kadang tu saya rasa mak pilih lagi cantik dari saya. Semua kain tu simpan umah mak, free-free mak jahit. Sampai saya pon tak ingat ada baju baru. Bile nak raya tengok-tengok dah ada 2-3 pasang mak dah jahit. Kire jadik le baju raya kan. Cikasben pon selalu komplen baju saya banyak, tak muat lemari, sampai kena tumpang kat tempat baju die hehehe mahap lah le. Dah baju lelama pon muat lagikan, takkan nak buang. Almaklum la saiz menten :P


Kalau wiken kami pi jalan-jalan soping pon takat beli barang-barang dapor je. Tapi suke tengok orang soping memang happening sangat. Kami pon cenggitu gak taon-taon lepas. Taon ni je cam cool. Seronok gak cani. Prepare awal, then bulan pose fokus pose je. Tak de kelam kelibut nak soping ke hape.

Taon ni tema ala-ala timur tengah. Ecewah! Abaya ni saya tempah khas dari kawan kat Riyadh. Kemainkan! Saje je le, tukau-tukau trend, asek baju kurung je. Tunggu raye le nak tengok eyh.