About

Wednesday, November 21, 2012

Terengganu | Day 1

Ok, jom cite pasal cuti-cuti musim ujan saya. Akceli kami memang tak plan mau bercuti-cutian lagi tahun ini pasal kami dah pon ada percutian mega bulan nam tu ari kan. Yang ke Langkawi tu, pakej cuti sepuluh taon sekali kate asben saya. Yang ini kami kategorikan sebagai rombongan meminang aje. Kebetulannya abah saya dilantik oleh paklong saya menjadik jurucakap di mejlis itu. Dan abah mak ajak kami gi sekali. Kena pulak cuti sekolah, cuti selang-selang jugak, jadiknye kami setuju le pegi. Lagipun kesian plak nak kasik abah drive jejauh cenggini. Adik saya, Fakhri pon tak leh nak cuti. Maka jadilah percutian buat kami sekeluarge. Sambil nyelam minum air. 

Kami bertolak pepagi gelap ari khamis, kul 4 pagi. Majlisnye sabtu. Kami saje pi awal, dah alang-alang bercutikan. Adoii!! Terasa sangat la jauhnye. Nam jam perjalanan tapi terasa macam sepuluh jam, tu pon brape kali berenti rehat. Kekanak dalam keta ni asek tanye je, ma dah sampai ke. Sejam kendian tanye lagi. Pitam mama nak menjawap jek. Last-last saya paksa derang tido hahaha. Sesampai tu tak leh nak cek-in lagi, so destinasi pertama haruslah Masjid Kristal, Taman Tamadun Islam. Sesat-sesat nak sampai. Dah nampak masjidnye tapi jalan tah ke mana-mana. Mujur asben saya drebanye, kalau abah saya tah sampai ke idak le kih kih.

Pastu tros cek-in dan yang penting sekali adalah kami tido!!! Letih kot, teman drebar kesayangan ai tu, konon. Padahal tido jugak dalam keta hik hik. Dah rest sikit, baru le pi caik makan dan cuci-cuci mate sikit kat Pasar Payang. Tak beli apa pon, survey saje. Itu je aktiviti ari pertama. To be continued....
Supirku sayang, RNR temerloh-benti subuh
Sarap cekelat dak piya
Berkabus dan sejok, sleeping beauty piya
Aksi sengal anak beranak! Dah kepenatan dalam kete
Taman Tamadun Islam
Penginapan kami :-)
The view
Pasar Payang

2 comments:

  1. besnyer akak .. bercuti2 mesia

    ReplyDelete
  2. sesekali nak rase angin pantai timor
    :)

    ReplyDelete