About

Saturday, September 21, 2013

Anak Bongsu

Penah dengar tak orang tua-tua kata, bongsu putik lada
Ke orang kampung saya je pandai sebut gini
Dulu lepas saya bersalin kan aisyah, saya selalu kata kat orang dia anak bongsu
Tapi misti mak saya balas, eleh bongsu putik lada je tu
Maknanya belum bongsu yang sebenar
Macam pokok lada yang banyak putik tapi semua bukan putik yang akhir kann
Agaknye gitu la..tekaan saya je. Tak penah pulak saya tanya mak saya makna sebenar
Macam piya jugak, duk jaja kata dia lah anak bongsu
Alya pon dah konfiden, piya adik dia yang akhir
Tapi....jangan gelakkan saya yek :P
Apa nak dikata, akhirnya dia pon bakal jadi bongsu putik lada kih kih
Tak sangka kan! Tu la bile saya kata piya bongsu ramai yang menidakkannya
Haaa kan dah jadik doa kat saya :)
Dalam pada kami rancang-rancang Allah bagi lagi amanah DIA 
Moga saya dipermudahkan sepanjang tempoh ini, di usia yang sebegini
Inilah ingatan terindah saya di bulan september, merangkap hadiah istimewa dari NYA
Alhamdulillah, Syukur!

Sent from my BlackBerry 10 smartphone.

6 comments:

  1. Wah tahniah. Bestnye nak dapat bb lg.

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah & TAHNIAH kak mimi.. makbul juga doa saya.. semoga dikurniakan anak lelaki pula kali ini. Aminn..

    ReplyDelete
  3. Centado4:45 PM

    i search for button 'LIKE' but couldn't found it

    ReplyDelete
  4. alahamdulillah,tahniah:))) yeayyyyyy!!!boleh gengla kita...beranak thn 2014 :))

    ReplyDelete
  5. waahhhh...preggy ke? tahniah2!! take care yer awak...

    lama tak menyinggah..sekali dpt good news terus..:)

    ReplyDelete
  6. yes i'm pregnant
    tq semua
    doakan kita sihat yek
    :)

    ReplyDelete