About

Friday, January 18, 2013

Mama Baru

Saya rindu mak saya, dialah wanita saya :-)


Situasi: Perbualan bebas anak beranak sambil menonton cite "Ajiboy" dalam perjalanan balik dari sekolah

Aisyah : Mama, cuba mama bayangkan kalau mama dah takde macam mama ajiboy
Saya : Kalau mama dah takde, macamana mama nak bayangkan. Awak la cuba bayangkan macam mana
Aisyah : ..... (tak jawap, tengah bayangkan kot)
Saya : Tak pe la, kalau mama dah takde nanti, papa boleh dapatkan 'mama baru', macam ajiboy tu
Alya & Aisyah : Tak nakkk (serentak dan kuat)
Saya : Laa kenapa pulak?
Alya : Nanti papa carik mama yang tak cantik dan jahat
Aisyah : A'ah betol betol.
Saya : hahaha...ye la tuuuu (tu aje alasan mereka huh..macam biasa statement membodek)

Motif : Anak mana yang tak kata mak mereka cantik kan dan mak mana pulak yang yang tak kata anak mereka comel kannnn ^_^

6 comments:

  1. salam,

    pandai anak2 'bodek' ;p
    apa pun, confirm mama cair kan?

    ReplyDelete
  2. salam syida
    :)
    anak2 sy mmg 1st klass bab mem'bodek'
    cair jugak la mama dia kekadang
    hihi

    ReplyDelete
  3. Hahaha......semua mak cntk dimata anak2. Begitu jugk seblknya.....normallh tu!

    ReplyDelete
  4. kan kak
    kalo kate x cantek
    mmg nk kena la tu
    hahahaha..

    ReplyDelete
  5. a'aa betoi tu.. dimana ank2.. mak mereka ni yg plg cantik n baik kan.. ekekkek

    ReplyDelete