About

Wednesday, August 21, 2013

Satu Hari Di Hari Raya

Marilah saya cerita kisah raya saya yang tak seberapa ini
Orang lain dah macam ketapi laju hapdet, kite duk hegeh-hegeh naik keta lembu hihi

La Familia, adik ipar takde 2 orang
Raya kali ni, saya hanya ada gambar raya pada raya pertama saje
Raya kedua sehingga la arini takde, tak macam taon sebelumnye..sakan!
Tetibe taon ni malas sangat nak pukul gambau sana sini..ntah lahh mood swing kot!
Baju raya pon recycle je apa yang ada asal matching ngan girl-girl saya
Tapi raya tetap raya la kann..
Kami raya segamat dulu, umah mertua saya
Sampai sana petang selasa lepas lawat abah saya kat spital melaka
Tengok abah ok baru hati tenang nak beraya kat segamat
Taon ni saya jadik chep kehormat bergandingan ngan biras saya
Haa kemain kann..padahal masak ntah hape-hape rasa
Yang penting ikhlasss dari hatiii
Ini lah dia masakan tak seberapa tu, gamba cilok adik ipar punya!

Ada kari itik pencen, sambal tumis udang petai, rendang kerang, rendang daging, sambal jawa (wajib) ngan lodeh (kita biase panggil lontong)
Tetibe rasa kembang idong dapat masak camgini kikiki

Ibubapa mertua, uzur dah mereka kan
Di hari rayanya, tiada aktiviti pon lepas salam-salam dan amik gamba ni
Tunggu orang datang bara'an (marhaban) je, kendian asben ajak pi umah pakcik kat bekok
Dua buah rumah je..lepas tu duduk sesaje
Raya sini tak meriah macam kat melaka, sana ramai
Sini hanya kami adik badik jek, pak mak sedara tak balik kampong
Nenek kami dah pindah duk ngan pakcik kat tepen, jadiknya sume balik sana
Takde sapa pon datang! Keje makan tido je...rasa nak cepat-cepat je abiskan hari ni tau
Esok kan nak balik melaka hihihi...perangai ngalahkan bebudak..padahal dah biasa rotate raya
Itu je cite raya saya, balik melaka jumaat petang
Duk melaka sampai raya kelima, adalah pi beraya umah pakcik makcik ngan kazen
Selebihnya duk umah layan tetamu
Meh le tengok gamba raya saya nih, saiz besau kecik, ada terang ada blur..campo-campo kemere

Abang kawasan bergabung, hadif ngan shabil
Lagi gambar klik bawah
Hero kite (^_^)
Girl power haha..
Piya malu sebab dia tak pakai papelum huhu
Tak sempat nak manja-manja, piya jeles! 
Inilah biras saya..kami geng!

6 comments:

  1. eh, eh, byk jugak gambar raya dia..
    okla tu sempat lagi amik gamba makanan..kira chef hebat la ni boleh masak mcm2..hihi..(kembang hidung le tu..:p)

    cantik kaler tema..biru!!

    ReplyDelete
  2. okla tu...meriah jgkkn???:)))) psssstttt...mmg klau time baraya tu yg paling penting utk anak2kan :)

    ReplyDelete
  3. Selalu klu hari ry tiap2 tahun wajib tolong mak mertua masak rendang ngan serunding. Mak mertua kite tu kalau nak raya masak dari pagi sampai la pagi raya. Tak padan dgn sakit kaki. Kita esok kalau dah bercucu x tau la cam mana. Masak sendiri lagi best dr oder oder bagai.

    Terror cik mimi masak. Kalau umah dekat mesti dah kena terjah.

    ReplyDelete
  4. @mama_ka0ri
    kembang mcm serombong kapal hahaha
    gamba tangkap muat jekk, byk amik dari adik ipar

    ReplyDelete
  5. @QA
    a'ah btol..yg penting anak2
    mak budak baju keje sume buleh jadik baju raye :)

    ReplyDelete
  6. @cik ana
    hamboiii lama kemain masak
    kite masak charlie caplin jek
    nampk cam terror..rasa ke lauttt
    hahaha
    meh la dtg raya bangi

    ReplyDelete