Atau kalau kita melayukan kelapa goncang
Baca betol-betol ye, keLAPA bukan kePALA haha
Pelik jadiknya pakai bahasa melayu kann
Ecewahhh tak penah-penah buat entri promote cenggini..tetibe!
Sharing is caring katanye kann (",)

Side view of Kelapa Goncang :P
Saya ni nama je orang melaka tapi sume bende pon tak tau, jalan melaka pon dah tak cam.
Nak kemana-mana memang totally depending ngan adik dan abah saya. Jangan ada sesapa gatal nak suruh saya jadi turis guide yek...rotan kang haha
Bab-bab makan pon sama la jugak, jangan la tanya, memang saya tak tau..sumpah! Saya balik kampung memang selalu tapi takat duk memerap kat umah mak je. Jauh-jauh pon balik umah nenek. Makan minum dah tentu la umah mak, boleh bilang brapa kali kami makan luar.
Kategori jakun ngan negeri sendiri la jugak.

The Entrance 
Kesedapan 'coconut shake' yang femes ni pon saya tak penah rasa lagi tau, tempatnye penah la saya lalu 2-3 kali. Cume tak menyinggah je. Kebetulannya sabtu lepas, selesai urusan ngan adik saya, dia ajak saya minum. Saya ok je la kan. For the first timer tester, saya rasa sangat sedap la. Memang buleh ingat lagi kesedapannya tu. Rasa tak cukup segelas. Taim tu la..tak tau la kalau cuaca panas dan tekak dahaga mempengaruhi deria rasa saya.  

Division tapau. Panjang dah barisan
Ahadnya kitaorang pegi sekali lagi pasal semalam anak saya tak ikot. Baru la saya sempat nak tour amik gamba. Tapikan untuk kedua kalinya saya rasa macam biase-biase la pulak. Emm ntah la! Itu la saya kata depend pada tekak, cuaca dan keinginan la kot kih kih. Tapi kalau nak dibandingkan dengan yang jual kat kolumpo memang la tak tertanding Klebang Original nih. Tempat kau ada? Ecehhh berlagak padahal baru 2 kali minom kakaka..

Perasan tak signboard kat gamba atas tu - Bungkus Di Luar, Makan & Minum Sila ke Dalam
Saya rasa ia mengelirukan lahh, pasal saya nampak ramai yang masuk dalam kedai nak minum dah sesiap bungkus dari luar. Mungkin sesetengahnya paham macam suruh bungkus dulu dan masuk minum kat dalam kann. Ramai pulak tu yang buat camgitu, pelik pulak saya. Ke memang mereka purposely nak bungkus emmm ntahlahhh 

Division 'minum sini' 
So, korang-korang yang jelite, kalau jalan Melaka jangan lupe singgah rase yek. Dua-dua ari saya pegi tu memang ramai je orang datang tapi takpe jangan risau servis mereka adalah sangat laju. Duduk tak sampai 5 minit dah boleh dapat ordernye. Tempat parking pon luas, kire selesa lah. Kalau yang minum sini adalah derang letak kuih muih, nasik lemak, bihun goreng untuk kudapan takde le minum semata kann. Harga pon berpatutan tapi kat sini jangan mintak air selain dari ari kelapa yek, memang takde. 

Lokasi sebenar saya tak reti describe, tapi along Jalan Klebang Besar tu. 
Business Hour : 11.00am - 6.30pm (everyday) Except Friday 2.30pm - 6.30pm

Upper view
Read more for more picture hihi

Pasal dia lah kami datang semula tu hihi

The Kitchen
Muke muak minum kali kedua

Stor simpanan kelapa 

Parking Lot

Entrance division 'minum sini'

Pandangan dari jalan besar

Packaging