Bulan puase tu ari, alya ngan aisyah memang saya jemput balik sekolah. Pepagi papa derang anta. Ni dah tak bulan puasa, saya suruh la derang naik van balik. Haii tak nak pulak. Nak mama amik jugak.

Alya : Aritu bulan puasa mama boleh je amik
Mama : Taim tu awak balik awal, ni dah lambat, mana sempat, nanti mama nak masak, amik piya lagi.
Alya : {Tros muke masam}
Mama : Oklah mama amik isnin ngan jumaat je eyh.
Alya : Alah! Rabu sekali la, selang sari.
Mama : Tengok la nanti, tak janji ok

Hahaha...pandai je caik alasankan. Padahal dah bayar in advanced dah kat pakcik van tu. Kire sedekah je le memana ari yang budak-budak ni tak naik van die. Ikotkan saya memang tetiap hari kena singgah sekolah derang amik baju sebab derang transit sana. Tapi ikut dan la kan, kadang tengahari kadang petang. Saya suruh naik van sebab jadual balik keje saya tak menentu. Taim cepat ok lah boleh amik. Takut-takut terlambat je la, siyan derang tunggu lama. Kalau sampai malam tak ke naya kan. Bahaya!

Macam piya, saya bayar kat babysitter RM300 sebulan. Ramai gak yang kata mahal. Piya memang 'mak' die tu jaga dari saya abis pantang lagi. Taim tu baby lagikan so saya tak le berkire sangat. Even sampai sekarang pon saya tak berkire. Malas la saya nak mintak kurang ke hape. Kang takot mak piya serba salah dan jaga lebih kurang plak kan hihihi. Lagipon sempai arini servis mak dia memang sangat memuaskan ati saya. Kalau saya balik lambat papa dia tolong jemput. Kalau dedue lambat, malam le baru amik. Tapi lewat-lewat pon takat maghrib je. Dia pon jarang mintak off tapi sekali kalau coti mahu 3-4 ari. Ni yang selalu papa piya bising. Saya ok je. Lagipon bukan selalu, die mintak off taim nak antau ngan jemput anak die yang blaja kat perlis tu je. Minggu depan pon dia dah apply coti dari saya. Selasa sampai khamis. Wahh! Bergolek-golek le saya kat umah ngan piya. Buleh pi ghaye ke kann. Tapi nak pi manakah? Emm..

Tetibe teringat saya dedulu blajau jauh naik bas je, tak de nye nak be'ambik' ke be'antau'. Mak abah antau taim memule nak register ngan konvo je. Untung je dak-dak nijam kan :)

Mementang banyak gambau ghaye kan. Eh! Citer ghaye tak abih lagi la. Tunggu na! Hiks.


Sent from my BlackBerry® smartphone powered by U Mobile