About

Sunday, September 02, 2012

Pokok Kemuning

Potang-potang cani, ujan plak tu, memang sodap membutokan. Tapi ntah asal plak mato ni tak brapo nak ngantok. Emmm..tetibo teringat pasal pokok ni. Korang tau ke pokok kemuning. Bunganya kaler putih dan sangatlah wangi. Besenya kembang waktu pagi. Tengahari sikit bunganya mula gugur. Saya ada sepokok, pepagi taim sidai baju memang dah terbau keharumannya. Jiran saya pon suke bau bunga tu. Memula dia ingat bau tu datang dari mana, takot gak die tetibe pepagi klua umah de bau wangi, hihihi. Nak-nak kalau musim ujan macam sekarang, selalu lah dia berbunga. Nilah rupenya..


Teringat pasal wangi-wangi ni, semalam botol minyak wangi saya terpecah. Dah la feberet perfume saya. Salah saya jugak sebab nak cepat pegang kat penutup je, sedangkan saya tau penutup tu dah longgar. Panggg.. berderai la die. Mujur memang dah tinggal sikit sangat. Bau die pon ala-ala bunga kemuning tu. Dan saya siap berdebar takot ada bende tak elok berlaku. Bese le bile bende pecah mesti nak kait ngan cerite sedihkan. Emosi saje tu. 


Musim-musim ujan ni pokok buluh saya pon nampak hijau je. Takde le daun dia gugur banyak sangat. Kalau tak jenuh menyapu. 

8 comments:

  1. Seram weii klu bau bunga tu tgh2 mlm....huhuhu.....

    ReplyDelete
  2. sayangnyaa kak botol tu.huuu

    ReplyDelete
  3. Centado9:00 AM

    waaa
    depan umah kita ada pokok buluh yg sama lah

    ReplyDelete
  4. sayangnya minyak wangi tu pecah..cantik botol dia..kalau sy suka kumpul botol minyak wangi..sayang nk buang..:)

    ReplyDelete
  5. @ibuhani
    kalau tak tahu mmg seram jugaklah
    hihihi

    ReplyDelete
  6. @Mimi
    kann..lama nak dapat tu..
    takpe le nanti ganti baru :)

    ReplyDelete
  7. @Centado
    Oh heh..sejiwe le kite hihihi
    Yg sebetolnye depan umah saya tu ada pili bomba, jadi pokok buluh je yg boleh pon

    ReplyDelete
  8. @Izz izza
    samalah saya pon suke kumpul
    sayang sgt, x pe le nanti mintak yg baru ahahaha

    ReplyDelete