Tak abes lagi cite pasal ghaye kan. Sambung la sikit kot sementara saya sedang bersantai-santai bercuti nih. Dah nak abis syawal dah pon hiks. Babysitter off ni ari. Minggu depan off lagi dua ari. Gemok la piya duk ngan mama, keje makan tido je hahaha. Ok dah! Cite ghaye!

Plan asal nak ber'abaya 1st raye tapi ada masalah teknikal plak. Jadik serba pink je le kami. Pepagi lepas solat tu , kami ada sesi salam-salam ngan mak abah. Tak de amik gambau pon pasal tak cukup korum. Saya je ada, adik saya yang pompuan tu ghaye ngan mentua die pastu kena masuk keje, adik laki pon kena keje. Siyan dierang, sampai raya ke-4 baru dapat balik umah mak. Dabel sedih la kitaorang kan. Dah le saya tige beradik je.

Lepas tu balik umah nenek lagi, sambung sesi salam-salam ngan atok nenek dan pak mak sedara. Banjir umah nenek...ahahaha. Nangih cam nak rak memasing. Cikasben sebelum sampai umah nenek, siap dah perli-perli, tetiap taon mesti nak nangih. Ntah le tak leh kontrol lah bab-bab emosi nih. Dapat-dapat bile dengar atok bagi ucapan yang menyayat ati kami.

Taon ni memang miskin gambau la, reramai ngan sume sedare pon tarak. Ada le sekeping due ngan kazen. Tu pon sebab die nak fly ke Mesir, tu yang kami usaha gak amik gambau ngan die. Tapi tak ingat kemere sapa. Pastu kami pi raye umah makcik-pakcik kat sekitar kampung, kasik setel kan semua umah pasal esok nak balik segamat plak.

Oklah. Esok sambung! Jangan muntah tengok gambau. Kawan yang ada FB saya mesti dah tengok, sama je. Gambau saya nyorokkan, sape nak tengok skerol le. Malas nak edit hihihihi


Kekanak riang di pagi raye.

Papa dan mama yang bagai kuih pau belum dibelah dua ahahaha

 Kami sekuarge, gaya bebas. Tengok dak piya tu, taim ni le nak usik songkok papa

 Bersama kazen dan makcik, ce bezakan...dah nak sama besau sume kann.


Atok dan Nenek kesayangan


Barisan menunggu nak mulakan sesi salam-salam, atok tengah bagi speech taim ni 
 

Hasnor, my kazen sedang merakam speech atok

Barisan kazen bersalaman

Pakcik saya bebel, ni dah lepas salam sebab ada kotak tisu tu..ahahaha