About

Wednesday, September 12, 2012

Eratkan Jalinan | Syawal-2

Isnin: Pepagi dah siap, nak balik segamat pulak. Tapi tak le pagi sangat, sebelum tu masak sikit tuk bawak bekal mertua. Mak saya yang masak sebenaunye keh keh. Gitu gini lepas zohor gak baru gerak. Sampai segamat dah petang gak pasal jem kat tol tangkak. So tak kemana le.

Selasa: Aktiviti bebas! Hujan turun dengan lebatnye, maka istirehat aja dong!

Rabu : Misi mengemas bilik pak mertua saya. Dah rupe sarang tikos. Maklum lah bulan pose tak sempat balik. Saya amik tender masak je. Eh! tetibe pandai masak. Umah mak mertuakan, gile ko nak cakap tak geti masak. Pelakun handalan katakan. Tapi alhamdulillah, masakan saya boleh diterima oleh mereka semua. Yang penting ikhlas, masak dari hati kata chef Ammar El-Ali. Haa melalut! Kendian tu, saya dan family abang ipar tros sesiap gi Kluang. Ghaye umah makcik. Dah bertaon tak kesana. Sampai ke malam jugak lah berayenye.

Khamis: Ada rombongan mak sedaro dari rombau datang. Terpaksa lagi amik tugas memasak. Mak mertua saya supervisornye. Die pon tak sihat sangat, jalan pon pakai tongkat. Settle masak dan melayan tamu, sesiap balik alor gajah semula. Ingatkan nak balik bangi tros tapi cikasben sangat ngantok, so kami transit dulu. Suke le sayakann ngeh ngeh.

Jumaat: Balik Bangi!

Sabtu: Kemas rumah, basuh kasut sekolah, lipat baju, gosok baju separuh......etc etc etc

Ahad: Rehat-rehat, sambung gosok baju. Maka abihlah coti ghayenye.

Sile tengok gambau. Macam biase tersorok hihihihi


Kekanak riang, posing ikut dan :)

 Konon nak posing berdua, skali ade plak yang nyelit. Muke mama tertelan pau hihi

Tol tangkak

Kekanak bermain, diluar hujan lebat

Bilik atok yang sedang diselenggara

Sudah dibersihkan

Umah cikyah Kluang, piya kekenyangan

Umah cikRasit Kluang, abang ipar saya dan isteri dia

CikRasit dan cikasben saya gaya kekenyangan 

 Gadis Epal

Kami dah siap mau pulang

2 comments:

  1. penuh dengan aktiviti..bestkan..sy raya ketiga dah memerap kt rumah..:)

    mesti pandai masak ni..kalu x xkn MIL bagi kepercayaan kan..:)

    ReplyDelete
  2. bukan pandai iza
    tapi boleh masak
    hihihihi

    ReplyDelete