About

Saturday, July 28, 2012

Bayang-Bayang Illusi

Dulukan saya penah buat posting pasal fakta mimpi.
Takpe saya refreshkan balik ye;

Psychologist fact:
When someone appears in your dreams, it's because that person misses you.

Tapi yang nyata mimpi hanyalah mainan atau gangguan tidor. Takde maknanya orang rindu ke, kita rindu ke. Salah satu sebab mungkin sebab kita banyak berfikir dan keletihan. Nak jadikan cerita, kemarin saya mimpikan seseorang, mimpi yang pada saya agak menyedihkan. Walaupun selama ni, saya tak pernah ambil peduli pasal mimpi saya tapi yang ini sangat mengganggu saya. Nauzubillah! Saya tahu lambat laun saya akan dan terpaksa melaluinya jugak, maksudnya mimpi saya itu tapi.....

Baiklah, sila jangan lalai dengan mimpi sendiri ye.
Sesungguhnya kita wajib bersangka baik kepada Allah S.W.T dan selalu menyakini bahawa tiada mudarat dan manfaat tanpa keizinan-Nya termasuklah mimpi atau gangguan tidur, jin dan syaitan.
Wallahu a'lam.


P/s:  Entri ni saya dah posting pepagi lagi tp tah cane tak klua plak. Heran sungguh! Terpaksa karang balik. Kalau tetibe nampak yang sebelomnya, abaikan je :-)

6 comments:

  1. Centado6:07 PM

    pesan ustaz
    kalau kita mimpi apapun
    pada tafsiran pertama - tafsir yg elok elok, insyaAllah hati jadi tenang

    ReplyDelete
  2. dak-eiza9:59 AM

    @Centado
    sikit susah nk tafsir baik
    sebab yg hadir itu sangat menyedihkan
    sedang berusaha
    :)

    ReplyDelete
  3. andai mimpi ular jgn dianggap enteng...pasti ada yg tersurat dn tersirat...

    ReplyDelete
  4. Mimpi seblm subuh kt org mgkn ada petanda. Selps tu hnya mainn syaitan. WALLAHUALAM! JGN percaya sgt. Smoga dlm perlindungan Alla hndknya.....

    ReplyDelete
  5. dak-eiza10:01 AM

    @izz iiza
    kalau anak dara mimpi ular, ada orang nak masok meminang
    Kalau mak dara cane plak?
    hihihihi
    tp sy tak mimpi ular

    ReplyDelete
  6. dak-eiza10:04 AM

    @Ibuhani
    Sebab tu la ia sikit menganggu saya
    apatah lagi ia melibatkan orang yang sayang
    mudah-mudahan ia hanya gangguan
    saya mohon yg sebalik dari mimpi saya
    WALLAHUALAM!

    ReplyDelete