About

Monday, July 30, 2012

Menu Tradisi

Saya jarang buat posting berkaitan masakan sebab saya memang tak pandai masak. Hihihi...selambe je ngaku. Tapi memang itu le hakikatnya.
Tapi yang ini special sikit. Inilah menu kegemaran abah saya setiap kali berbuka. Hari-hari memang mak akan masakkan untuk abah. Tak jejemu dia. Dan ini diperturunkan dari arwah atok dan nenek saya. Kami panggil bihun sup. Sup yang paling simple. Bodoh-bodoh je, campak-campak je. Kebetulannya digemari jugak oleh kami seisi keluarga walaupun tak sesedap yang mak saya masak. Paling cepat dan senang. Kalau saya balik keja lambat pon masih sempat nak masak.



4 comments:

  1. tengok gambar jer dh tahu mesti sedap ni...nyumm..nyumm

    ReplyDelete
  2. Yg simple lg sedap! Nmpk ringkas tp mengancam tu.....leleh air liur!

    ReplyDelete
  3. dak-eiza9:52 AM

    @izz iizza
    gambar saje..rasa belum tentu
    :)

    ReplyDelete
  4. dak-eiza9:53 AM

    @ibuhani
    mengancam ke? presentation je tu
    akak kena terai la, akak masak lagi sedap
    :)

    ReplyDelete