Tajuk panjang kemain. Tapi memang itu le saya inginkan semenjak dua menjak ni. Dan saya dah penah pon menyuarekannya pada incik bos minggu sudah.

'Cik, saya nak amik unpaid leave sebulan la'
'Nak buat apa?'
'Saje duk umah jaga anak'
....... Dia gelak je

Emm die ingat saya memain kot. Ikotkan keja opis ada le jugak tapi sebab projek kami idle, jadi tak de le teruk sangat keje. Audit ISO pon dah postpone sebab dokumen duk tersangkut kat site office, payment tak banyak nak kena buat. Cume tinggal nak update-update account, filling ngan HR nya keje jek yang mana memang mengundang kemenggantokkan melampau bile dibuat bulan-bulan posa nih.

Tetibe, petang tadi balik keja bbsitter bagitau; Mi, piya kena chicken pox lah. Dan saya pon, ohh ye ke kak? Emm tak pe la dah nak kena, saya jaga minggu ni. Perasaan saya time tu macam sangat cool dan macam bersyukur jugak pasal dapat le coti samakan. Ahahaha jahat plak rasa.

Papa piya pon tanya jugak kot la nak rotate jaga macam selalu time anak tak de pengasuh. Tapi saya rilek je, tak pe la mama jaga sorang. Dia pon macam heran tapi tak membantah. Jaga piya pon bukan la susah sangat, dia pon tak demam, meragam sikit-sikit je, so tak banyak masalah sangat. Plan coti sampai piya sihat, mungkin tak le sebulan tapi paling-paling dapat le seminggu lebih ke. Hihihi..


Sent from my BlackBerry® smartphone powered by U Mobile