About

Friday, March 22, 2013

Cakap Kampong

"Ekau kot dah merantau jauh-jauh jangan kau lupo cakap kampong kito nih, meluek atok donga heh"



Kemain laeii posan atok den ni ha. Yo la yo lah....
Jangan gisau la tok, tompek jatuh laei dikonang, inikan tompek lahir dan tompek kito sesamo kutip gotah segerap. Walaupun dah ponah duk utaro 3 taon, berboleh taon duk kolumpo. Bahaso kampong totap di hati.

Insha allah ujung minggu ni, nak balik Alorgajah. Kazen saya planning wat mini gathering sempena menyambut ulang tahun kelahiran atok yang ke 79. Alhamdulillah, Allah panjangkan usia atok hingga kini, sempat melihat kami cucu-cucu dia yang 'gojes' membesar dan masih lagi dilantik sebagai juru cakap di setiap majlis kawen cucunya. Sempat jugak memain ngan cicit-cicit seramai 11 orang tu. Dan setiap kali balik umah atok tak sah kalau tak bukak tudung saji nak makan masakan nenek. Emmm..memang dilices sangat! Paling tacing, nenek tak penah lupa bekalkan lauk pauk, kuih muih, apa aje yang adalah pada kami setiap kali singgah umah nenek. Kami sayang atok dan nenek ketat-ketat. (tetibe rase sodih pepagi jemahat nih)

Ni adalah cucu atok yang paling tua tapi selalu perasan mude hihihi.
Outfit #pondokmerahjambu...tak sesudah promote!

6 comments:

  1. Sbb cucu atok sorang ni awek mudo. Sbb tu la pasan mudo sll.

    ReplyDelete
  2. sonoknya masih lagi ada insan2 tersayang .. tetiba rindu kat mak ngan ayah..

    ReplyDelete
  3. kak mimi .. kek cekelat tu bleh aje anto tp caj delivery rm10.00.. ode le bebanyak kak.. kot2 le kengkawan yg minat ke?

    ReplyDelete
  4. @ibulala
    mudo lahh sangat
    tak lamo laeii 4 series dah
    haha

    ReplyDelete
  5. @mayang
    makanya, hargailah insan tersayang sementara mereka ada kann

    ok kang ada order akk roger
    :)

    ReplyDelete
  6. yo.....hargai mrk semasa ado. Do create memories with them....utk dikonang!

    ReplyDelete