About

Saturday, December 08, 2012

Muar Re Hati Safwan | Pt 1

Title hebattt hihi. Sengaja saya mempelikkannya. Misti takde orang jumpe keywed gini kat pakcik gugel. Eh!!! Macam yang saya bagitau, Jumaat lepas 30/11 saya gi nganta kazen saya nikah kat Tg Gading Muo. First kazen laki yang kawen belah family mak saya. Eksaited le kan. Ikot umor, patot Ayie (adik saya) dulu tapi apa nak buat, jodoh Wan sampai dulu. 
Ayie pengepit ketot dan gumuk ahahaha
Saya balik Alor Gajah, jumaat pagi. Saya mintak tolong adik ipar tolong jaga ParentInLaw saya kejap sementara saya balik kampung. Alah, kejap je pon sampai Ahad. Sempat singgah umah mak dulu, amik kanak-kanak riang saya tu. Terubat ngindu! Pastu tros ke Muo. Sana Utih saya dah sewa homestay tuk kami, Homestay Persiaran Perdana, Tg Agas Muar. Sangat besar lagi selesa.
Banglo kami hee~

Nikahnya petang, lepas solat jumaat. Sebab ada ramai kekanak, saya tak gi lah majlis nikah Wan. So cerita nikah tahu dari mereka-mereka yang pegi dan tengok video jek. Gamba ada kat henpon Asben saya tapi tak dapat nak copy pasal sedang diservis lah pulok. Alasan nak NoteII kot hihi.
Pengantin nebes...alololoh siyan dia!
Alhamdulillah, selamat jugak ko Wan walaupun sampai 3 kali lafaz. Tahap ke'nebes'an yang melampau dak Wan tu. Jelas sangat dari pagi lagi. Siyan dia! Acik saya siap jerit "Yes!" selepas pak Imam kata Sah! hahaha. Tapi ko memang sangat bernasib baiklah Wan, pasal Imam tak banyak songeh. Stended la kat Johor, koman-koman 2 jam baru nak setel. Memacam tazkiroh..opsss. Tapi betol pon, ni atas pengalaman saya sendiri masa kawen adik ipar 2 orang dulu tu.
Rombongan Encik Hassan
Gamba, Ehsan dari FB Zura (wife Wan)
Saya, Utih dan Acik sekuarge tido sini, yang lain balik. Bukan jauh nau pon Alor Gajah ngan Muo kan. Malamnya aktiviti santai. Memule nak gi makan ikan bako kat Sabak Awor..femes katenya tapi sebab kemalasan sume, pakcik saya tapaukan je. Nanti sambung :P
Alhamdulillah....

No comments:

Post a Comment