Barangsiapa tidak mensyukuri yang sedikit maka dia akan mensyukuri yang banyak dan barangsiapa tidak berterima kasih kepada orang lain maka dia tidak bersyukur kepada Allah SWT (HR Ahmad)

Syukur Alhamdulillah. Apa yang berlaku sepanjang tempoh saya bernafas, saya redha dan saya yakin pasti itu yang terbaik Allah aturkan untuk saya =)
Jika Allah mengaturkan untuk kita, apa yang orang sangka tewas, kita akan melihat kemenangan dari sisi Allah, apa yang orang rasa rugi, Allah akan memberikan keuntungan, yang mana dari jalan-jalan yang kita tak sangka, tetapi Allah menunjukkan keajaiban dalam dunia (piece of pesanan dari seorang sahabat yang sentiase lekat dihati saya, tengkiu for the word, deeply appreciated)

Jumaat terakhir sebelum Ramadhan, penuh ketenangan dengan cuaca yang sejok dingin. Ni ha baru nak nampak panasnye sikit. Walaupun pagi saya dimulai dengan suasana sedikit kelam kelibut, terlewat mangkit tidoq! Bukan sikit-sikit, dekat sejam lewatnya. Haru makcik tau! Buat rutin yang wajib-wajib je, yang lain tunggu petang sambung atau esok hihi. Tapi berjaya jugak kluar dari rumah sebelum pukul lapan. Dan secara otomatiknya, Hadif pon lambat jugak lah.

Dah tahu lambat, masih sempat jalan lenggang mak limah sambil berborak ngan Kak Ram (neighbor opis). Teman dia sampai dia siap bukak pintu opis dia, betapa nak menyembangnya tu kan. Sesekali kot, dah jarang-jarang dapat bertembung dia.  Upahnya dia bagi saya sebungkus nasik lemak. Alhamdulillah! Kebetulan cacing dalam perot dah 'bergangnam' kakaka. Nak rushing pon buat apa, punch kad tetap kaler merah. Nampaknya sesi obehol Rabu tu ari belum mampu meng'obehol' diri saya.

Baru duduk sepuluh menet, Dato' sampai. Tros dia jengah saya, 'Pi makan kat atas'. Emm blur kejap, rupanya dia blanja breakfast ni ari...dabel rezeki. Alhamdulillah! Maka bekerja la pekerja dia dengan penuh dedikasi ecehhh...dan dan...Tu je cite tuk tengah ari ni, hepi wiken! Yeay esok saturday off (^_^)

Gamba takde kaitan dengan crite kita. Entri tanpa gamba membosankan kot. Pasal saya suke baca entri orang yang kalepul so ai assume uolss pon sama le walaupun gamba ai tak se'kalepul' korang hihi...babai!